13 noiembrie 2008

Isteria Adevarul

Se zice ca oamenii, in general, nu mai citesc. Ca prefera revistele, TV-ul si internetul. Si atunci, cum se face ca la ora 9 dimineata, in nici un coltisor din Bucuresti nu mai era nici un numar din Adevarul?

Pentru cine nu stie, Adevarul a lansat astazi o noua seride de carti, numita „ 100 de carti pe care trebuie sa le ai in biblioteca”. Ce imi place mie la colectia asta mai multe decat la toate celelalte de pana acum, este ca are carti „grele si adevarate”. Nu ca celelalte ar fi nu stiu cum, doar ca pe astea chiar trebuie sa le ai. Sa fim seriosi, cine nu isi doreste in biblioteca „Marile Sperante” sau „Anna Karenina”? Astazi nu am prins cartea. Am ajuns la chiosc la 5 minute dupa ce deschisesera. Nu mai aveau.

Stiu ca poate vanzatoarea poate le-a dat pe sub mana, ca pe salam si ciocolata in alte vremuri, si ca au fost si in tiraj destul de mic, astazi. In plus, fiind cartea care deschidea seria, era si gratuita. De peste 2 saptamani, o sa fie 10 RON. Ce m-a uimit e ca la toate chiscurile de ziare din drumul meu, nu mai aveau Adevarul. Cand ajung la birou, intru pe site-ul Adevarului. Si gasesc o multime furioasa de oameni care lasasera 7 pagini de comentarii in care cereau explicatii la articolul care anunta ca de azi incepe seria. A se vedea aici. Vad ca pana la ora asta s-au facut 18.

O sun pe mama, o rog sa caute si ea. Undeva, sper ca in Alexandria, nu s-a imbulzit lumea asa cu noaptea in cap sa cumpere o carte. Dar nici n-apuc sa termin de explicat ce vreau sa cumpere, ca mi-o si tranteste: „Sper ca nu te gandesti la cartea de la Adevarul. De la prima ora sa plange lumea ca deja nu mai e la chioscuri.”

Mai tarziu ma tine la curent: „. L-am trimis pe colegul meu sa caute cartea, si cand se apropia de un chiosc, vanzatoarea ii spunea inainte sa apuce el sa vorbeasca „NU MAI AVEM ADEVARUL”.

Si mai apoi...”In Alexandria a fost nevoie sa intervina politia sa calmeze populatia care era furioasa ca nu a mai apucat cartea de azi”.

Atunci mi-am dat seama ca a devenit o isterie. Chiar nu mai citeste romanul de rand? Si daca mai citeste, de ce se plange toata lumea ca nu citeste? Si daca nu mai citeste, de ce imi ia mie cartea de la „Adevarul”????

Un comentariu:

Anonim spunea...

Ha, eu m-am gudurat pe langa vanzatorul de langa cladirea de birouri in care lucrez si mi-a tinut-o. Poate si amplasarea chioscului e una favorabila, ca nu e intr-o zona de blocuri, ci unde e un flux mai alert de trecatori, care probabil nu sunt curiosi de carte. iar basmele ca romanul nu citeste sunt total nefondate. Sa ii vezi numai la schimb de carti cum devoreaza sute de pagini. :P