14 septembrie 2007

Despre superstitii

Nu sunt o persoana superstitioasa. Dar ma lovesc la tot pasul de oameni care cred in cele mai ciudate chestii. Mie 13 chiar imi poarta noroc - stau in apartamentul 13 dintr-un bloc cu numarul 113. Cineva care a venit la mine si a aflat asta, s-a cutremurat din tot corpul. Mai ca nu-i venea sa intre in casa. Cand eram mica intr-o zi de 13 am luat doi de 10 la matematica in aceeasi zi (si asta chiar e un succes) si anul trecut, tot intr-o zi de 13 am prezentat un proiect care a fost catalogat de profa "just perfect". Si s-au mai intamplat multe care nu-mi vin acum in cap.

Prietenul meu nu se intoarce niciodata din drum. Si cand zic niciodata, poate ati fi tentati sa credeti ca exagerez. Dar, nu. Si cand zic ca nu se intoarce, vreau sa zic ca nu face nici macar un pas inapoi. Daca plecam de acasa si in timp ce coboram scarile ne dam seama ca am uitat ceva, eu ma intorc si cand ajung inapoi la el, el sta exact pe aceeasi treapta. Daca eu nu sunt cu el, dar sunt in casa, ma suna din fata blocului sa-i aduc ce a uitat. Si daca, Doamne fereste, nu are alternativa si chiar trebuie sa se intoarca, toata ziua sta cu inima stransa, ca sigur o sa i se intample ceva rau. De dimineata a atins apogeul. A fost cam asa:

El: Acum m-am intors, sigur o sa-mi mearga prost toata ziua!
Eu: M-ai innebunit cu chestia asta. Si daca totusi nu ti se intampla nimic rau azi?
El: Pai chiar daca nu mi se intampla nimic azi, o sa mi se intample maine sau poimaine....
Eu: Adica vrei sa spui ca orice nu-ti merge bine in urmatoarea saptamana o sa aiba o legatura cosmica cu faptul ca te-ai intors tu acum
El: Da!!!!!!!!!!!!
Eu: Pai sigur ca da, ca exista o forta supranaturala care se uita acu' la tine, te vede ca ai facut 3 pasi inapoi, isi freaca mainile cu satisfactie si se gandeste cum sa te pedepseasca pt ca ai fost baiat rau. Si din rationamentul tau foarte just, cum ca poate nu o sa ti se intample ceva azi, dar o sa ti se intample zilele urmatoare, inteleg ca oricand ti s-ar intampla rau, tu o sa faci cumva legatura ca pasii asta 3 pe care i-ai facut acum, inapoi.
El: Da!!!!!!
Eu: Deci cu alte cuvinte, ca sa nu mai crezi in prostia asta ar trebui sa iti mearga numai bine in viitor, ca altfel, nu o sa renunti.

Si discutia continua si acum, pe YM, de unde aflu ca inca nu s-a intamplat fatalitatea. Dar credinta e atat de mare, incat daca maine sau poimaine, da cineva cu masina peste el (Doamne fereste!) o sa creada ca s-a intamplat fiindca s-a intors din drum. Are o adevarata fobie si nu stiu cum sa-l fac sa scape de chestia asta. Ca pe bune, daca o persoana cu pretentii intelectuale asa cum e el crede in prostii din astea, ce ma fac cu mamaia? Cum ii explic eu unei femei simple de la tara ca o pisica neagra e doar urata si atat si ca daca sparge o oglinda, nu o sa-i mearga rau in urmatorii 7 ani???

3 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu sunt o persoana superstitioasa si pot sa-ti spun sigur ca nu mai gandesti clar in momentul in care trece o pisica neagra prin fata ta sau cand iti dai seama ca trebuie sa te intorci din drum. In mintea mea se declanseaza un circuit de consecinte nefaste. E greu de explicat cuiva care nu simte asta.

P.S: Felicitari pt modul cum scrii. Desi e primul comentariu pe cre ti-l las te-am descoperit de pe vremea "Casa di David"

Anonim spunea...

Cata dreptate ai. Pe mine ma exaspereaza prietena mea cand mergem pe strada si daca ne intalnim cu o pisica neagra trebuie sa fcem neaparat 3 pasi inapoi si nu stiu cate cruci. E lege!!! O sa ii dau sa citeasca articolul tau, poate isi mai revine.

Corina spunea...

Sorina -> Multumesc ca ma citesti inca de pe atunci. Mereu imi propun sa sriu in mod regulat pe blog, sper sa si reusesc. Cat despre superstitii, poate ca eu nefiind superstitioasa, chiar nu inteleg ce se intampla in mintea voastra. Please feel welcome to come back.

Razvan -> Sper sa te fi ajutat macar un pic cu prietena ta.