12 septembrie 2007

Randuri din Sibiu



Stau la o cafenea in piata centrala a Sibiului. Am in fata un cappuccino si o multime de turisti, majoritatea straini. A cam prins chestia asta cu capitala culturala europeana.






Nu prea stiu de unde sa incep si unde sa termin ce mi-am propus sa schitez astazi. Sibiul are magia specifica oraselor ce si-au pastrat aroma medievala. Case vechi, turnuri, turle de biserici cu ceas, ziduri ramase in picioare care parca spun povestea unui trecut agitat, promenade care te invita sa le strabati si culoare ascunse care parca fac trecrea dinspre trecut inspre viitor.








Initial, nu ne propusesm sa ajungem azi la Sibiu. Vroiam sa ramanem la Balea. Din intamplare, sau poate nu, nu am gasit nici o camera libera. Si ne mai plangem ca turismul nu e dezvoltat in Romania. Am cautat o camera libera in toate cabanele, pensiunile, motelurile si hotelurile de la Balea si pana la Sibiu. NU AM GASIT NIMIC LIBER si nu eram foarte pretentiosi la 11 noaptea intr-o zi de marti. un sfat: nu mergeti in zona, fara rezervare. Pana la urma, ne-am cazat la Cisnadioara. D-na Lia ne-a dat ultima camera libera din pensiunea ei: Pensiunea Lia. D-na Lia si sotul ei, Peter sunt o familie de sasi care ne-au primit cu bratele deschise, aproape de miezul noptii. Ei si Cora, catelusa lor. Ne-au oferit un pat, afinata, apa si cafea din partea casei. Am ramas placut impresionati.


Pana sa ne cazam au mai venit 3 grupuri de turisti in cautarea unui loc unde sa innopteze. NU MERGETI IN ZONA FARA REZERVARE. De dimineata, am plecat spre Sibiu. Centrul istoric al Sibiului meritat toate laudele. Bravo, sibieni! Felicitari pentru ca voi puteti conserva istoria asa cum bucurestenii nu vor reusi niciodata.

Niciun comentariu: