12 septembrie 2007

Muzeul Bruckenthal

Muzeul Bruckental este un loc care te impresioneaza prin fastuzitatea cladirii si prin modul in care este prezentat vizitatorilor. Este unul dintre cele mai bune muzee vizitate vreodata.

Palatul Bruckental a fost ridicat din ordinul baronului Samuel von Bruckenthal care a adapostit aici colectiile sale de arta si carte. Biblioteca, care contine peste 16000 de volume aduse de agenti din Europa Centrala si de Vest sau cumparate chiar de el, nu era deschisa pentru vizite, asa ca nu am putut vedea decat galeriile de arta.
Ce mi-a placut cel mai mult in Palatul Bruckenthal modul in care esti introdus in viata celor care l-au construit si care parca si-au lasat parti din sufletul lor in acest loc. O parte din testamentul lui Samuel von Bruckenthal este expusa aproape de intrare. Este un prim punct de atractie care te face sa-ti dai seama cat de mult iubea acest om arta si cat de mult isi pretuia colectia. Ma face sa ma intreb : noi vom iubi oare vreodata arta atat cat au iubit-o inaintasii nostri? La 22 de ani, Bruckenthal devine mason si, un an mai tarziu, isi infiinteaza propria loja si bate monede de aur cu portretul sau. Credeti ca mai avem masoni adevarati in Romania? Sau pana si o societate secreta veche de mii de ani si-a pierdut din valori in timp?
Prin testament, baronul Samuel von Brukenthal dispune deschiderea Palatului ca muzeu public si nu permite nimanui sa faca modificari semnificative.

Galeria de arta contine 1200 de picturi europene ale celor mai importante scoli: flamada si olandeza, germana si austriaca, italiana. Am facut o lista cu operele care mi-au placut cel mai mult. As fi vrut sa fac si poze, dar apartul meu cel performant a ramas fara baterii chiar in curtea muzeului.

1. Itinerar cosmic
2. Compozitie, amandoua tablouri ale pictoritei Vera Marcu
3. Peisaj din Sibiu, Johann Bobel
4. Piata mare din Cluj, Franz Jaschko
5. Portret de femeie, Hilda Widmann de Arnold Sigmund - imi transmite tristete, resemnare, eleganta si nu in ultimul rand, demnitate
6. Peisaj din Brasov
7. Brasovul iarna, ambele de Heinrich Schunn
8. Nud, Hans Maltis Teutsch. (tablou si statuete)
9. Tabloul de flori din sala pianului, pictat de un pictor olandez anonim (scoala flamanda)
10. Cununa de flori, Gaspar Peter I Verbruggen

Capodoperele lui Simon von Bruckenthal ne sunt dezvaluite la ultimul etaj al muzeului intr-o prezentare de exceptie. I am impressed.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Am fost si eu acolo de curand si ai totala dreptate in ceea ce spui. Sibienii chiar au stiut cum sa exploateze acest muzeu. Keep up the good work

Corina spunea...

Laurentiu -> Mersi mult de aprecieri. sper sa ne mai auzim pe aici