21 august 2006

Sa-mi iau sau nu pistol?????

...asta o fost tema centrala de discutie aseara. Durata: aproximativ 1h si 30 min. Participanti: 2 pro, unul contra si unul cand de o parte, cand de alta. Concluzia: fiecare cu a lui (ca de fiecare data).
Problema a fost intoarsa pe toate partile, fiecare a venit cu argumente, argumente plauzibile in viziunea celui care le aducea si infantile in viziunea celor care le contracarau. Ca sa fac un rezumat, cei pro (care chiar au de gand sa-si achizitoneze unul) au invocat, evident, autoapararea, sustinandu-si cauza cu argumente gen - daca fac pana in the middle of nowhere si in timp ce schimb roata ma ataca cineva? (sure, sure); sau - daca vine un nemancat sa-mi fure portofelul, eu ce sa fac, sa i-l dau pur si simplu? (nu, frate, mai bine-l ciuruiesti).
Pur si simplu, nu-mi pot imagina o persoana care umbla tot timpul cu pistolul de frica unui potential atac, le-am spus. Nu o sa-l avem in permanenta cu noi, au replicat. Si atunci care mai e rostul???? (ma intreb). Daca se intampla ceva tocmai cand pistolashul dragalashul zace linistit in noptiera in timp ce detinatorul umbla bezmetic prin orash?
Au reusit sa ma convinga (cat de cat) cand s-a adus in discutie posibilitatea ca un "respectabil domn" ar putea intra peste mine in casa. Chiar si aici mi s-a parut ca o alarma care sa protejeze intrarea ar fi suficienta. Nu de alta, dar cred ca as paraliza de frica daca m-as pomeni cu un oaspete nepoftit peste mine la dush; si chiar daca as fi pe faza si as apuca sa trag nu cred ca as mai avea luciditatea necesara sa ma gandesc sa-i trag in picioare. Si daca l-as omori?? Life goes on, mi-au spus, el a cautat-o, esti in autoaparare. Autoaparare in fatza legii, dar in fatza mea? Cum sa mai traiesc normal stiind ca am luat viatza unui om, fie el si un infractor de cea mai joasa spetza?? Imi imaginez ca o chestie ca asta te marcheaza (but that's another story).
And how about the kids? Cum sa cresc copii intr-o casa unde oricand ar putea sa dea peste o arma? Si daca-l tin in afara zonelor unde pot ei ajunge, atunci probabil ca nici eu nu o sa pot ajunge la el in caz de urgenta....si l-am luat degeaba.
I rest my case.