18 februarie 2009

Ziua 3

Louvru - Sacre Coeur - Place Pigalle - Moulin Rouge

1. Louvru

Offff, Louvru. I am speechless. M-as intoarce la Paris numai ca sa stau o saptamana in Louvru. Nu e un simplu muzeu, e mama muzeelor. Desi toata lumea se inghesuie la Mona Lisa, toate celelalte parti sunt la fel de interesante. Noi am stat aproape o zi intreaga si cred ca nu am vazut nici un sfert din el. De fapt, mai mult decat sigur. Ceea ce am vazut, insa, ne-a deschis apetitul sa ne intoarcem.

Camerele lui Napoleon mi-au placut cel mai mult. Mai mult decat tot Versailles-ul.

Un singur minus are Louvru. Pe langa picturi, sculpturi, expozate, etc. sunt trecute informatii numai in franceza. Poti rezolva problema cu un audio-guide intr-o limba pe care o cunosti, daca nu stii franceza. Altfel, e destul de frustrant.

In rest, nota zece. Pentru organizare, pentru expozate, pentru securitate, pentru tot.




2. Sacre Coeur

Sacre Coeur este situata in zona Montmartre a Parisului, zona care trebuie sa fie cea mai fumoasa din tot orasul. Strazi pietruite, cladiri vechi, pictori ambulanti, tot felul de mimi. Avand in vedere ca Montmartre este o colina, si ca Sacre Coeur este chiar in varful ei, cel mai bun moment in care puteti merge la sa o vizitati e la apus. Veti urca in turnul bazilicii si de acolo puteti admira Paris-ul la apus. Pana la urma, Parisu-ul este un oras romantic, nu?

Multi dintre cei cu care am stat de vorba, spun ca Sacre Coeur este cea mai frumoasa biserica din Paris. Eu spun doar ca e situata in cea mai frumoasa zona. Dar deja v-am spus ca mie mi-a placut cel mai mult Saint Chapelle, nu?

3. Place Pigalle

Cartierul Rosu al Paris-ului. Supermaket-uri erotice, cinemotgrafe in care ruleaza filme XXX, sexshop-uri, cluburi de noapte si Muzeul Erotismului. De vazut seara, preferabil dupa ce ati vazut Sacre-Coeur, pt ca Place Pigalle este la baza colinei Montmartre. Noi am mers pe jos pana in aici.



4. Moulin Rouge.

Ce sa va mai spun despre Moulin Rouge, ceva ce nu stiti deja? Nu prea am ce.


Si cu asta, am terminat si ziua 3.

Niciun comentariu: