6 august 2009

Ziua 5

Turnul Eiffel - Shopping - New Year's Eve

1. Turnul Eiffel

Cand va hotarati sa mergeti sa va urcati in Turn, mare grija la momentul pe care il algeti. Daca vizitati Paris-ul in sezon, cand e plin de turisti, va sfatuiesc sa va inarmati cu multa rabdare si cu un termos cu ceai cald, daca mergeti iarna.

Cozile sunt imense si daca mai e si frig, petrecerea e completa. Dupa cum am zis si aici va puteti lua bilete din alta parte si nici cu Paris Visite nu merge. Deci, veti sta la coada. Noi am stat 3-4 ore. A fost oribil, am inghetat bocna si mai era si ceata cand am ajus sus. Pana la urma, totusi, am fost toti de acord ca a meritat.



2. New Year's Eve


Daca esti turist si esti la Paris de Revelion, e putin probabil ca nu vei vrea sa mergi la Turn la 12 noaptea. Si noi am fost si am fost putin dezamagiti. In primul rand ca nu se intampla mare lucru. Se lumineaza Turnul mai puternic pentru 1 min si gata, stii ca ai trecut in Anul Nou. Imaginea cu Turnul luminat face incojurul lumii. Noi ne asteptam si la ceva artificii sau ceva mai special. Nope. That is all.

Aveti grija, insa. Metrorile se inchid la ora 1. Cum la Turn vin mii de oameni la 12 noaptea si nu pleaca lumea imediat, cand se apropie de 1, toata lumea se inghesuie la metrou. Ca atare, se formeaza cozi infernale, nu mai ai loc sa intri, lumea se imbulzeste. Statia de la turn s-a inchis mai devreme din cauza ca nu mai facea fata. Noi am mers pe jos pana la urmatoarea, care era si ea inchisa din cauza aglomeratiei. Asa ca pana am ajuns la a treia statie era aproape 1 si era cat pe aci sa nu mai apucam metroul. Si aici erau cozi, dar am avut noroc.



Niciun comentariu: